otrdiena, 2010. gada 28. septembris

slavenā tomātu zupa (ļoti vienkārši!)

ārprāc-tik sen neesmu šeit neko rakstījusi, ka kauns palika:( nokaunos!!
Bet nu-mana nākamā recepte.
šo tomātu zupu esmu gatavojusi no saviem virtuves mākslas pirmssākumiem,tādēļ varētu teikt, ka šī zupa ir vēsture:)) Zupa jau ir slavena visā Kuldīgā, kur to no manis "ievazāja" mana māsa.cepums viņai par recepšu popularizēšanu:)) aaa un vēl šo zupu ir gatavojusi pat Līga (tā, kas Riekstiņa-he he), kura vispār nekad mūžā neko negatavo (ceru Līga saprata šo manu mazo "ņirgāšanos")!!!

3 sīpoli
saujiņa ar ķiploka daiviņām
ingvers-puspirksta lielumā
čilī pipars-ja maziņš tad pusīti, ja liels tad 1/4
šampinjoni- cik grib! ja grib pliku tomātzupu it kā var arī nelikt:)
sakapāti tomāti konservos/vai pašu tomāti, kurus jūs paši sagriežat (personīgi iesaku tomātus no Stockmann tādās mazās tetrapakās-vienkārši ideāli konsistences ziņā
olīveļļa
kokosriekstu piens bundža vai 200 ml saldais krējums (iesaku izvēlēties labāk kokospienu!)
karija pasta
garšvielas sev piemērotās (es lieku parasti timiānu, baziliku, piparus daudz, patīk arī Santa Maria persilāde)

Sagriež sīpolus, ķiplokus, ingveru, čilī piparu, šampinjonus. Ielej katlā olīveļļu un sacep to visu, pieliekot klāt karija pastu un garšvielas. Tad pielej ūdeni (uz aci skaties lai nav ūdeņains-nu tik cik zupai) un tomātus (bundžā, sakapātus)-2 mazās vai viena lielā bundža (piemēram rimi veikalos ir pieejamas lielās tomātu bundžas). Gaida kad savārīsies. Tad pielej vienu bundžu kokospienu vai arī saldo krējumu. Noteikti pieliec sāli (sāls vietā es parasti lietoju t.s.zivju mērci-bet par to kādu citu reizi!) un pipars uz garšu.
Ja pagaršojot zupu liekas, ka nav garšas tad tikai garšvielas vainīgas-jāliek tik klāt. Var likt buljona kubiņu ja
galīgi nav nekādas garšvielas, bet tos iesaku likt ekoloģiskos/bio, jo neatzīstu tos saķīmiķos galina blanca vai tamlīdzīgos kubiņus!!!
Un tad uzvārās un jāēd- es beru pāri daudz diļļu un pētersīļu, lai kraukšķ pa vidu:) bet nu redz- vasara beigusies, tās lietas jau nav pa rokai tagad:)

4 komentāri:

  1. Jā, pat Riekstiņa.:) Nākamreiz domāju ierīvēt vēl iekšā sieru, lai sanāk sātīgāk :P

    AtbildētDzēst
  2. Arī bez kokosriekstu piena ir gardi! Es lieku klāt vēl čili pupiņas!

    AtbildētDzēst